niedziela, 26 lutego 2012

Cierpliwość i konsekwencja

W TD bardzo ważna jest cierpliwość i konsekwencja, jak to stosować w praktyce?

Pamiętajmy, że nigdy pierwsi nie możemy ustąpić, jak już zaznaczyłem wcześniej niektóre psy, są bardzo silne psychicznie, musimy być poprostu silniejsi i nie możemy sie wycofać, póki pies nie ulegnie, może to niekiedy potrwać nawet kilka naście minut, dlatego cierpliwość jest tak ważna; konsekwencja znowusz jest równie ważna, nie możemy raz psu na coś pozwolić, a następnym razem już nie, wtedy pies "głupieje", nie wie co ma robić i o nas myśleć, przed kupnem psa powinniśmy sobie sporządzić listę, co możemy zaakceptować w jego zachowaniu, a czego kategorycznie nie i trzymać sie jej cierpliwie i konsekwętnie (np. wchodzenie na łóżko, czy skakanie na powitanie), jeżeli raz zabronimy w naszym domu psu wchodzić na łóżko, to musimy sie już tego trzymać konsekwętnie do końca'

3 komentarze:

  1. Jak mam mojego pupilka nauczyć chodzenia przy nodze?Ogòlnie jest łagodnym przeslodkim pieszczochem ale na spacerze ciągnie jak oszalały wszystkich chce witać a z psami czy kotami chce się bawić,proszę o radę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Zapomniałam dodać że chodzi tu o amstafa.W domu jest bez zarzutów posłuszny kochany najlepszy przyjaciel ma już prawie 2 lata.

    OdpowiedzUsuń
  3. Zapomniałam dodać że chodzi tu o amstafa.W domu jest bez zarzutów posłuszny kochany najlepszy przyjaciel ma już prawie 2 lata.

    OdpowiedzUsuń